Les noves tecnologies i la proliferació de les xarxes socials a la nostra vida quotidiana ha permès obrir una finestra al món; una forma àgil i intuïtiva de projectar la nostra cultura i contribuir a la presència de la llengua catalana a l’entorn audiovisual.
A tal efecte, la Institució Francesc de B. Moll presenta un nou projecte que pretén contribuir a la projecció i la difusió del patrimoni literari de les Illes Balears mitjançant un format de peces enfocades principalment a les xarxes socials.
“Lletra viva” és el nom d’una sèrie de vídeos en primera persona, pensats per ser difosos a xarxes socials com YouTube, Twitter, Instagram o Facebook, que tindran com a protagonistes diferents autors vinculats a la literatura: figures que ens parlaran de la seva trajectòria literària, de les seves influències en l’escriptura i d’allò que fa necessària, ara més que mai en temps de pandèmia global, la lectura a les nostres vides.
Amb aquests vídeos, cada autor ens explica en primera persona aspectes essencials del seu llibre, com i per què el va escriure, quins són els seus secrets, i, a més, per què la lectura és una eina clau per l’aprenentatge i el desenvolupament personal.
En el primer capítol d’aquesta sèrie de vídeos comptarem amb una àmplia diversitat de veus: des de figures destacades en la literatura des dels anys setanta a les Illes Balears, com l’eivissenc Isidor Marí, a divulgadors referents del nostre patrimoni natural, com Joan Mayol; des d’experts en la filosofia oriental, com el català Jordi Griera, influït per l’obra de Joan Mascaró Fornés; investigadors i divulgadors incansables com Pere Rosselló Bover o Maria Pilar Perea, especialistes de forma respectiva en les figures de Gabriel Alomar el primer i d’Antoni M. Alcover i Francesc de B. Moll la segona.
Així doncs, vos convidam a compartir el vídeo i a contribuir a escampar “Lletra viva”: un projecte que creixerà amb el temps i que ens permetrà reunir anècdotes, vivències i raons des de la diversitat de les experiències per continuar gaudint de l’hàbit de la lectura.
Aquest projecte compta amb el suport de:
