En el marc del II Dia Francesc de Borja Moll, dia 10 d'octubre, es va realitzar una lectura de rondalles a les aules i es va oferir als centres educatius la possibilitat de participar en l’activitat RescataMots! Els estudiants de cada classe que hi participaven varen fer una selecció de paraules i una recerca al Diccionari català-valencià-balear (DCVB). L’objectiu d’aquesta activitat era realitzar un embarbussament que havien de compartir després, a les xarxes socials, tot participant en un concurs entre centres educatius.
A partir del 10 d'octubre i durant tot el mes vàrem anar publicant els embarbussaments a la nostra pàgina de Facebook. Els alumnes, professors, etc, podien participar clicant “m'agrada” sobre l'embarbussament que més els hi agradés i nosaltres vàrem anar recollint el nombre de vots per decidir després quins eren els guanyadors.
Fins a 65 grups de 25 centres d’arreu de les Illes varen participar en el concurs RescataMots! Les votacions es feien a través de la pàgina de Facebook de la Institució de tal manera que cada “m’agrada” comptava com un vot. Aquests són els grups guanyadors:
1. Els alumnes de 4t d'ESO B del Col·legi Sant Francesc de Calós (Ciutadella) amb 170 vots.
2. Els alumnes de 4t d'ESO C de l' IES Capdepera amb 136 vots.
3. Els alumnes de 6è EP del Col·legi Reina Sofia (S'Horta) amb 108 vots.
1. Els alumnes de 4t d'ESO A del Col·legi Sant Antoni de Portmany (Eïvissa) amb 89 vots.
2. Els alumnes de 5è EP del Col·legi Marian Aguiló amb 87 vots.
3. Els alumnes de 5è EP del Col·legi Reina Sofia (S'Horta) amb 73 vots.
1. Els alumnes de 6è EP del Col·legi Francesc d'Albranca (Menorca) amb 69 vots.
2. Els alumnes de 5è EP C del Col·legi Marian Aguiló (Palma) amb 57 vots.
3. Els alumnes de 5è EP del Col·legi Vialfàs (Sa Pobla) amb 59 vots.
Premis:
A tots els grups guanyadors se’ls hi va fer entrega de diferents premis, entre ells, el Diccionari Català-Valencià-Balear, la col·lecció completa de rondaies mallorquines (24 volums) i un volum d'una rondaia mallorquina per cada alumne.
Fins a 65 grups de 25 centres de primària i secundària d’arreu de les Illes han participat al concurs RescataMots.
També les biblioteques de Mallorca varen voler participar a les activitats emmarcades en el II Dia Francesc de Borja Moll. Dimarts 10 d’octubre a les 18h00 del capvespre, fins a 12 biblioteques varen organitzar una lectura de rondaies simultània dirigida als seus usuaris.
Els assistents havien de seleccionar una paraula per cercar-la al DCVB i compartir-la a les xarxes socials. Després se sortejaven lots de rondalles entre tots els participants a cada biblioteca. Aquestes són les biblioteques que varen participar:
Durant el II Dia Francesc de Borja Moll també es va organitzar un Contarondalles a la ciberaula de l’Hospital Universitari de Son Espases. L’objectiu era fer viatjar als infants a un altre indret amb la imaginació mitjançant la lectura de les rondalles.
Tots els actes i esdeveniments creats en el marc del II Dia Francesc de Borja Moll han rebut una gran acollida per part dels mitjans que han publicat dins les seves pàgines les activitats del RescataMots i han fet un seguiment molt proper de tot allò que s’organitzava des de la Institució.
RÀDIO
TELEVISIÓ